محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

اولین جلسه سال محفل قرآن امیرالمؤمنین علیه السلام روز پنجشنبه به میزبانی جناب آقای علی اکبر اصغری و بیاد شهید والامقام سید مرتضی آوینی و شهدای هسته ای برگزار گردید.

در شب ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها حضار آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و به بعضی از نکات تجویدی و تفسیری آنها پرداخته شد.

سپس از سخنان استاد ارجمند آقای رفیعی استفاده کردیم.

گزیده ای از مباحث ارائه شده:

بخش اول: وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها)

وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگویی است برای همه؛ چه مردان و چه زنان ؛ این خیر کثیری که کوثر است برای همه ما قابل رسیدن است.

خیلی از ما وقتمان را تلف میکنیم در حالیکه این وقت میتواند برای ما به وجود آورنده ی خیری کثر باشد . در این ایم ، انسان یک شادی واقعی دارد؛ یک شادی ای که از درون انسان سرچشمه میگرد {که در جلسات گذشته به آن پرداخته شد} و مصنوعی نیست ولی این شادی ها باید به گونه ای باشد که ما را در مسیر واقعی قرار دهد.

روز قیامت خداوند به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اذن میدهد که هر کس را که میخواهد با خودش به بهشت ببرد.

بخش دوم: ذکر

ما باید حق تعالی را حاضر ببینیم و خودمان را در محضر حق ببینیم اگر این دو اتفاق افتاد آنوقت میشود ، آنوقت این میشود ذکر باطنی و در این صورت انسان نمیتواند ساکت بنشید و دائما ذکر ظاهری میگوید؛ برای همین است که بزرگترین ذکر نماز است، نمازی که با حمد خداوند آغاز و بدون حمد باطل است.

پس اولین مرحله از مقام ذکر، تحمید پروردگار است. هر سخنی با حمد خداوند شروع نشود، ابتر و ناقص است. عزیزان حمد الهی خیلی شیرین است.

روز قیامت وقتی همه کار ها انجام شد ، جلوه حق تعالی ظهور میکند؛ همه انسان های نیکوکار وقتی جمال و جلال حق تعالی را میبینند، ناخواسته به رکوع می روند ولی عده ای هر کاری میکنند نمتوانند رکوع کنند و در اینجا محروم میشوند و این خود بزرگترین عذاب است؛ علت آن است که آنها در دنیا اهل رکوع و سجود نبوده اند و در قیامت با همین حرکت رسوا و راهی جهنم میشوند؛ آنها در دنیا عبد نبوده اند.


پس از استفاده از مباحث استاد رفیعی از مدیحه سرایی و مولوی خوانی آقای ملکی بهره بردیم.

گوشه ای از زحمات دوستان محفلی...

جانشین خلف آقا فرهاد...

التماس دعا

نظرات  (۳)

۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۰۸ محمد علی کریمی
سلام
خداقوت
وبلاگ تغیرات خوبی داشته
انشاالله این پیشرفت مداومت هم داشته باشه
واحد تبلیغات هم که سنگ تمام گذاشته بود
و فوق برنامه هم که قراره یکی کارهایی انجام بده
انشاالله مسولین واحدها امسال نسبت حضور به موقع در خود محفل هم اهتمام بیشتری داشته باشند
آمین...
سلام, من دست همه مسولین و خادمین محفل را میبوسم, خدا به همشون خیر کثیر بدهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی